Elektrikli otomobillere ilgi artıyor
Araba almayı planlayanların yarısından fazlası elektrikli araçları tercih ediyor. 2020’de kullanıma sunulan ve her yıl küresel otomotiv trendlerine ilişkin içgörü sağlayan EY Mobilite Tüketici Endeksi’nin en güncel versiyonu, otomobil alıcılarının yüzde 55’inin önümüzdeki 2 yıl içinde tamamen elektrikli veya hibrit bir araç satın almayı planladığını ortaya koyuyor.
YÜKSEK YAKIT MALİYETİ ELEKTRİK YÖNÜNÜ SAĞLAR
İlk kez elektrikli araç (EV) almayı planlayanların motivasyonu çevresel kaygılardan çok yüksek yakıt maliyetleri oldu. EY araştırmasında elektrikli araç tercihinde öne çıkan unsurlar arasında yüzde 38 ile yüksek yakıt maliyetleri ilk sırada yer alıyor. Ankete katılanların yalnızca yüzde 12’si sürdürülebilirliğin ulaşım modeli seçimlerini etkileyen bir faktör olduğunu belirtirken, yüzde 28’i çevresel kaygıları ilk sıraya koyuyor.
Daha uygun fiyatlı EV modelleri piyasaya çıktıkça, satın alma maliyetleri üzerindeki yaygara azalıyor ve ankete katılanların yüzde 31’i EV’ler için şarj istasyonlarının yeterli olmadığından endişe duyuyor. Bu, EV şarj istasyonlarının varlığının en büyük endişe kaynağı olarak gösterildiği ABD, Çin, İngiltere ve Almanya gibi ülkeler de dahil olmak üzere birkaç pazar için de geçerlidir.
EV ORTAMLARININ PAYI YÜZDE 13’E ULAŞTI
Ayrıca rapora göre 5 farklı tüketici segmenti tanımlanıyor. Segmentler, EV şüphecileri (EV Şüphecileri), EV ile ilgilenmeyenler (EV Meraklıları), KONUT ikna edilebilirleri (EV İkna Ediciler), KONUT alıcıları (EV Düşünenler) ve KONUT meraklıları (EV Meraklıları) olarak ayrılmıştır. bir dizi tutum ve özellik içerir.
EV meraklılarının payı 2021’den bu yana istikrarlı bir şekilde artarak 2023’te yüzde 13’e ulaşırken, EV’ye ikna olanların ve EV almayı düşünenlerin payının düşmesi dikkat çekiyor.
Bu, bu segmentlerdeki bazı tüketicilerin EV meraklılarına yöneldiğini gösteriyor. Öte yandan EV’ye şüpheyle yaklaşanların ve ilgilenmeyenlerin oranında ise yüzde 2’lik bir artış var.
Bütün bunlar hem olumlu hem de olumsuz koşullar yaratmakta ve elektrikli araç bayilerinin ve orijinal ekipman üreticilerinin (OEM’ler) tüketicilere yönelik ekstra çaba göstermesini gerektirmektedir. Segmentlerin demografik dağılımına göre genel olarak genç nesil KONUT konusunda daha hevesli görünürken, KONUT meraklıları segmenti doğru bir şekilde ilerletildiğinde boomer ve X nesillerin daha düşük oranda (yüzde 28) yer aldığı görülüyor. ).
“POTANSİYEL TÜKETİCİLERİN YARINDAN FAZLASI ELEKTRİKLİ ARAÇ SATIN ALMAYI DÜŞÜNÜYOR”
Açıklamada görüşlerine yer verilen EY Türkiye Mobilite Bölüm Başkanı ve Şirket Ortağı Serdar Altay, elektrikli araç alımında ilk kez artan akaryakıt fiyatlarının en değerli motivasyon olarak kayıtlara geçtiğini belirterek, “Bu yıl, başta İsveç, Japonya ve ABD olmak üzere birçok ülkede en büyük artış görüldü. Zor yaşam koşulları, tüketicilere elektrikli araç almanın en iyi seçenek olduğunu göstermeye başlıyor ve potansiyel otomobil tüketicilerinin yarısından fazlası elektrikli bir araç almayı düşünüyor.” araç.”ifadesini kullandı.
Altay, raporun son yıllarda elektrikli araçların benimsenmesinde devlet teşviklerinin büyük rol oynadığını da ortaya koyduğunu belirtti. “Akaryakıt fiyatları kademeli olarak düşerken ve daha uygun seviyelere dönerken, MESKEN üreticileri için asıl zorluk, elektrikli araçlara yönelik tüketici talebinin devam edip etmeyeceği ve yakıt fiyatlarının düşmesi durumunda ne yapılması gerektiğidir. Tıpkı formda olduğu gibi, otomobil üreticileri talep ve güven yüksekken ivmeyi korumaya çalışıyor. Elektrikli araçların geleceği hakkındaki gerçek ilerlemeye devam ederken, şarj altyapısı aşılması gereken çok değerli bir engel olmaya devam ediyor. Yollardaki EV sürücülerinin ihtiyaçlarını karşılamak için üreticiler, enerji şirketleri ve hükümetler arasında her düzeyde işbirliği gerekli olacaktır, aksi takdirde elektrikli araçlara geçiş durma noktasına gelebilir”ifadeleri kullandı.
“TÜRKİYE PAZARI DA PARALEL GELİŞİYOR”
Türkiye pazarına bakıldığında dünya pazarıyla paralellik gösterdiğinin görüldüğünü vurgulayan Altay, şöyle konuştu: “2021 yılına göre Türkiye’de yüzde 188 artışla toplam 8 bin 210 elektrikli otomobil satıldı. Etkisi olumsuz olsa da elektrikli araç satışları 2022’de 2021’e göre yaklaşık 3 kat arttı. Artan satış rakamlarına, şarj altyapısındaki gelişmelere ve kapasite artışlarına rağmen Türkiye’deki tüketicilerin şarj sorunu nedeniyle motivasyonlarının hala baskı altında olduğunu söyleyen Demir, “Ünlülüğü ile birlikte elektrikli araçların daha çok tercih edildiği görülüyor. özellikle metropollerde şehir içi ulaşımda tercih edilse de tüketiciler şehir içi yolculuklarda elektrikli araç tercihinde çok daha temkinli davranıyor. Bu durumun elektrikli araçların ikinci araç olarak daha çok tercih edilmesine neden olduğu söylenebilir.”şeklinde konuştu.