Haber

Erzincan, Erzurum, Eskişehir Sahur ne zaman? 12 Nisan Çarşamba Erzincan, Erzurum, Eskişehir Sahur kaçta biter?

Erzincan , Erzurum, Eskişehir Sahur saati ne zaman ve 12 Nisan Çarşamba Erzincan, Erzurum, Eskişehir Sahur saat kaçta biter? Ramazan ayının başlamasıyla birlikte sıkça sorulmaya başlandı. Sahur saatini bekleyen vatandaşların merak ettiği konu için detayları masaya yatırdık. Pekala Erzincan, Erzurum, Eskişehir sahur ne zaman? 12 Nisan Çarşamba Erzincan, Erzurum, Eskişehir Sahur kaçta biter?

SAHUR NEDİR, SAHUR NEDEN YAPILIR?

Sözlükte “sabahtan önceki vakit, gecenin son üçte biri” anlamına gelen seher kelimesi kökten gelmekte olup, sahur (sehur, sahur) dini bir terim olarak sabaha karşı yenilen yemek anlamına gelmektedir. oruç Bazı hadislerde bunun için “ekletü’s-sehar / ekletü’s-suhur” tabiri kullanılmaktadır. Sahur kelimesi birçok hadiste geçmektedir (Wensinck, el-Muşem, “?vm” md.). Tefsir, hadis ve fıkıh kaynaklarının verdiği bilgiler dikkate alındığında, oruç yasağının başlangıçta gece saatlerinde başladığı, Bakara döneminin 187. ayetiyle bu sürenin sabaha kadar uzatıldığı, sahura izin veren başlıca meşruiyet kanıtıdır. Bu âyet-i kerimede, “Siyah iplik, beyaz iplikten sizin için ayırt edilinceye kadar, sabahtan itibaren sizin için ayırt edilebilir hale gelinceye kadar” diyor. Oruçlunun sahur yemesinin mendup olduğu konusunda İslam âlimleri ittifak etmişlerdir (İbnu’l-Münzîr, s. 104).

“Sahura kalkın çünkü sahurda bereket vardır” sözleriyle sahura teşvik eden Hz. Peygamber (Buhârî, “?avm”, 20; Nesâî, “ıyâm”, 18-19, 24; Tirmizî, “?avm”, 17)’nin sahura önem verdiği görülmektedir. Bazı hadislerde sahurdan bir yudum su ile de olsa tam anlamıyla vazgeçilmemesi tavsiye edilmiştir. alışveriş merkezi”, 17; Nesai, “ıyâm”, 25-26). Bütün bu deliller dikkate alındığında fakihler sahura kalkma kararının sünnet olduğu sonucuna varmışlardır. Müstehab kelimeler, fıkıh yöntemindeki geniş anlamlarıyla karşılaştırılmıştır.Bazı hadislerde geçtiği gibi (İbn Mace, “?ıyâm”, 22), sahurun ​​amacının bedene besin sağlamak olduğu açık olmakla birlikte, Oruç tutabilmek için sahura kalkan müminin asıl amacı Hz. .

Sahurun ​​Müslümanların orucunu Ehl-i Kitabın orucundan ayıran bir özellik olduğunu bildiren hadis (Müslim, “?ıyâm”, 46; Ebu Dâvûd, “?avm”, 16; Nesai, “?ıyâm” , 27; Tirmizi, “Şavm”, 17) açıklanırken, bu durumun önceki ümmetlere göre Müslümanlara sağlanan bir kolaylık olduğu ve bu nedenle sahura Kitap Ehli’nden farklı davranarak kalkmanın mana olacağı ifade edilmektedir. bu nimete şükretmek. Sahuru son vakte kadar uzatmanın, iftarı ilk vakitte kılmanın ve namazda sağ eli sol ele koymanın peygamberlerin özelliklerinden olduğu rivayeti (el-Muvaşaa, “?a? rü’?-?alât”, 46; Abdullah b. Yusuf ez-Zaylai, II, 470), önceki hadislerle çelişiyor gibi görünse de, muhtemelen genel manadan dolayı, konunun eserlerinde bunların uzlaştırılması vurgulanmamıştır. Birinci hadisin kabulü, ancak ikinci hadisin rivayetinde sorunlar vardır. Örneğin Tahavi ikinci hadisi (Şer?u Müşkili’l-âs_âr, I, 417-421) içermezken, Kâsânî izaha girmeden her ikisini de aktarır (Bedâ?i?, II, 105). İbnbidin’in bu duruma ilişkin yaptığı tefsirden (Reddü’l-mu?târ, II, 420) yararlanılarak, önceki ilahi dinlerde sahur varken bir süre sonra terk edildiği söylenebilir. Buna göre birinci hadis-i şerifte Resûlullah’ın, devrinin Yahudi ve Hıristiyanlarını kastetmiş olması mümkündür. Şah Veliyyullah’ın sahurun ​​faydalarını anlatırken sahurda rahmet olduğunu bildiren hadis-i şeriften hareketle kastedilmesi bu yorumu desteklemektedir: Sahur yemeği ile bir yandan vücudun oruca dayanacak gücü sağlanırken, diğer taraftan insanların daha dindar olmaya çalışarak dini karmaşıklaştırmaya ve dinin gereklerini değiştirmeye çalışmaları engellenmektedir. Bu mümkün. Nitekim Hz. Peygamber Efendimiz, bizim orucumuzla Ehl-i Kitabın orucu arasındaki temel farkın sahur yemeği olduğunu bildirmiştir. Bu sözde Kitap Ehli’nin dinlerini tahrif ettiklerine dair bir işaret vardır. Tavrı ile alışılmışın dışında davranmak, dinin aslının korunmasına katkıda bulunmak demektir (?üccetullahi’l-baliga, II, 52). İki hadisin manasını uzlaştırmak için, Allah Resulü’nün kendi ümmetinden (kendisine farz, haram veya helal kılınanlardan) ayırdığı durumlar olduğu gibi, diğer peygamberlerin de ihtilafa düştüğü izah edilebilir. sahur konusunda kendi ümmetlerinden.

Sahur, fakihlerin çoğunluğuna göre gecenin son yarısının başlangıcı ile bazı Hanefi ve Şafiilere göre gecenin son altıda birinin başlangıcı ve sabahın ortası arasında geçen süredir. Şafak sökmek veya fecirden kasıt, sabah namazına başlamak ve oruca başlamaktır (bu vakitle ilgili hadis ve yorumlar için bk. FECİR). Hz. Peygamber Efendimiz, İbn Ümmü Mektum’un okuduğu sabah namazından önce, teheccüd için Bilal-i Habeşî duasının veya oruç için sahura kalkacakları uyandırmanın sahur yemeğine sakıncası olmadığını bildiren hadis-i şerifini söylemiştir (Buhari, ” ?avm”, 17; Ebu Davud, “avm”, 18), sahura kalkmayı teşvik etmenin yanında, sahuru olabildiğince geciktirmenin uygun olduğu anlamını da içermektedir. Peygamber’in sahur uygulamalarıyla ilgili rivayetler de bunu destekler nitelikte olup, sahurdan sonra uzun bir aradan (elli âyet kadar okunabilen bir süreden sonra) sabah namazını kıldırdığı hepsinden anlaşılmaktadır (Buhari, “?avm”, 20, “Taheccüd”). “, 8; Müslim, “ıyâm”, 47; Nesâî, “ıyâm”, 20-22). Bu meseledeki delilleri değerlendiren fakihler, sahurdan son vakte kadar ayrılmanın müstehab olduğu sonucuna varmışlardır. Karar, imsak vakti ile kesindir; vaktin gelip gelmediği konusunda şüphe varsa, yemek ve içmek mekruh olur (bu konuda karşılaşılabilecek bazı durumların hükümleri için bkz. İMSAK; ORUÇ). Fıkıhçıların çoğuna göre -oruç tutmamaya niyet yoksa- sahur yemeği oruca niyet yerine geçer; Şafii mezhebinde sahura kalkmak niyet yerine geçmez.

12 Nisan Çarşamba ERZİNCAN, ERZURUM, ESKİŞEHİR SAHUR SAAT KAÇTA?

12 Nisan Çarşamba ERZİNCAN sahur saati: 04:15

12 Nisan Çarşamba ERZURUM sahur saati: 04:07

12 Nisan Çarşamba ESKİŞEHİR sahur saati: 04:51

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Yeşilbayır Escort
Kuleli Escort
İnönü Escort
Haznedar Escort
Küçük Ayasofya Escort
Saraç İshak Escort
Hocapaşa Escort
Kazım Karabekir Escort
Görele Escort
Ballıca Escort
Suadiye Escort
Yalı Escort
Cerrahpaşa Escort
Adnan Menderes Escort
Derviş Ali Escort
Parseller Escort
Darüşşafaka Escort
Mehmet Akif Escort
Burgazada Escort
Alipaşa Escort
Mehmet Akif Ersoy Escort
Elmalı Escort
Kazım Karabekir Escort
Mimar Sinan Escort
Cevizli Escort
Aksaray Escort
Şahintepe Escort
Tokatköy Escort
Şişli Escort
Sarıdemir Escort
Haseki Sultan Escort
Gökevler Escort
Evliya Çelebi Escort
Gümüşpınar Escort
Beyazıt Escort
İmrenli Escort
Fatih Escort
Yukarı Dudullu Escort
Adem Yavuz Escort
Emniyettepe Escort
Adnan Kahveci Escort
Fatih Sultan Mehmet Escort
Sinanpaşa Escort
Yavuz Selim Escort